søndag den 18. oktober 2009

Trends til sommer

Jeg læser Børsen hver dag og noget af det bedste læsestof de har er om fredagen, hvor der hver uge er modereportage af Lotte Freddie. Hun beretter direkte fra Paris og har været med til modeugen i Paris den forløbne uge.

Der er altid masser af kulørte billeder og masser af læsestof. I fredags var der reportage som hed "Nye veje" her luftede designerne modsætninger under modeugen i Paris. Militær kontra romantik. Lingeri verss trenchcoats. Kort modsat kortere. 1940´ere og 1980´ere - sommer 2010
Iflg. Lotte er næste sommers mode fuld af modsætninger og kontraster, men skal stadig være sexet.

De tendenser der kommer til sommer er:
svøbt
draperet
ruff-stores-drapering (røvballegardin)
sarong-nederdele
kort
trenchcoats
volanter
lingerilook
shorts
hot pants
kinablomster
boudoir-satin
ankelsokker
plateausandaler
lynlåse
læg
plissé
corsagetoppe
jodhpurs
vandfalds-hoftelommer
småblomstret
kryds over bare rygge
hvide skjorter
lange jakker
sølvlurex
Farver: hvidt, sølvgråt, pudder, hud (nude), rosa, nougatbrun, rød og sommersort

Jeg synes jeg kan genkende en del af tendenserne, som vi har haft i sommeren og som vi har dette i efterår og vinter. Så det er jo dejligt at man kan bruge en del af det man har i sin garderobe i den kommende sæson.

3 kommentarer:

  1. Jeg elsker også Børsen's modesider i weekend-tillæget.. jeg må også gerne gøre extra reklame for det da jeg rent faktisk er i lære hos dem og til tider laver layout på lige netop de sider ;) Dejligt at høre at det ikke bare er mænd i jakkesæt som hiver børsen ned fra bladhylden, hehe..

    SvarSlet
  2. Fedt, at du er med til at lave lay-outet. Jeg har længe læst Børsen, fordi min mand abonnerer på den. Ja, så ligger den på morgenbordet og bliver ofte læst sammen med morgenmaden. Der står faktisk ret mange gode ting i Børsen :-)især sektionen om fredagen og Pleasure magasinet er favoritten :-)

    /Chau

    SvarSlet
  3. Det er helt sikkert også weekend-avisen der er det største hit at få fat i. Pleasure kommer jeg desværre ikke i nærheden af, men det er SÅ lækkert! :)

    // tille-eightyseven.blogspot.com

    SvarSlet