mandag den 12. oktober 2009

Mix of textures


Mit outfit fra i lørdags. Her har jeg igen leget lidt ved at blande forskellige materialer som silke, ruskind, pels, strik, filt og tweed. Så er der tilsat lidt blonde, perler, kæder og frynser.
Det jeg synes er sjovt ved dette outfit er at jeg ikke har tænkt så meget over det. Vi havde lidt travlt med at komme afsted, så det blev nærmest bare revet ud af skabet. Meningen var også at have et par strømpebukser på, men i hastværket så blev det altså bare et par sokker i støvlerne.

Den hvide silkebluse i crepe og med sølvlurex ved halsudskæringen er købt 2.hand (5,-) hvor jeg har sat en masse sikkerhedsnåle ved halsudskæringen, fordi den ellers vil være alt for vid. Blondetoppen er fra hm. Nederdelen er en slå-om sag i filt som jeg har købt for længe siden, dengang der lå en Jig Saw butik på Østergade. Den er dejlig varm at have på fordi den er foret og i uldfilt, man kan ikke så godt se det, men der er en lynlåslomme fortil. Tweedjakken er fra Parttwo og er med lysgrøn oliven nuance i stoffet, den er købt for længe siden i TS. Den er i uldtweed og med 3/4 ærmer, som jeg rigtigt godt kan lide fordi jeg visuelt synes jeg bliver lidt højere af :-) også kan jeg godt lide at man kan se ærmerne på det man har på indenunder.
Ruskindstøvlerne med frynser, en af mine yndlingsstøvler fra manden. Jeg fælder en tåre den dag de er fuldstændige udtrådte og jeg ikke kan være bekendt at gå med dem mere.
Kraven er med udlstrik og kaninpels. Det er en ældre sag fra MunthePlusSimonsen, dengang de havde deres storhedstid og alle deres item blev helt vildt hypet. Jeg husker hvordan tingene nærmest blev revet væk fra hylderne og senere hen blev deres ting solgt til overpriser i TS. Det var vildt dengang.
Jeg havde også kaninjakken i den røde nuance, men den er solgt videre. Jeg havde også denne krave i den røde nuance, men den er også solgt. Jeg synes helt klart den grønne har været den flotteste, så derfor er den stadig hos mig den dag i dag. Jeg vil skyde på at jeg har haft den i 6 år efterhånden. Den er dejlig varm at have på og en nem måde at pifte en jakke eller en kjole med.
Sølvkæde 2.hand og de ægte perlehalskæder fik jeg af min svigermor i sommers.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar