mandag den 19. oktober 2009

Jeg sparer ...


... på vinterfrakken igen i år. Jeg købte nemlig denne skønne dynefrakke i 3/4 lang fra Juicy Couture for et par år siden og den holder stadig. På det tidspunkt gik jeg og ledte efter en varm frakke. Jeg havde dog et par krav der skulle opfyldes. Den skulle være rigtig varm at have på, i en længde der gik over lænden og være sort. Da jeg så denne her i Companys så var jeg solgt med det samme. Det er en dynefrakke, men det er ikke sådanne en som får en til at ligne en Michelin mand, at den er 3/4 lang er bare perfekt for den dækker længden og låret. Normalt er jeg slet ikke til dynejakker, men denne her blev jeg forelsket med det samme.

Jeg elsker guldknapperne på den og den er med pufærmer, som man desværre ikke kan se så godt på billedet. Ærmerne er puffet foroven og går stram ned til håndledet hvor der er ribbånd, så man ikke får koldt luft ind den vej. Den er med brede velourbånd i taljen, som jeg synes er en fin feminin detalje. De kunne ligeså godt at have sat en snor i. Lynlåsen er i kraftig guld og lynlåsen er med et stort JC i guld og lommerne på frakken er foret med fleece. Sidst men ikke mindst så har den en dejlig foret hætte med pels som man kan lyne af.
Til trods for at det er en sort dynefrakke, så er den fin med detaljerne og rigtigt feminin samtidigt.

Det er den eneste vinterfrakke jeg har haft, som har kunne holde mig varm i stiv kuling og frost. Og det skal lige siges at jeg er en frossenpind. Frakken er helt klart en af de bedre køb jeg har gjort mig, den var dyr, men en klar vinder og investering.
For jeg har ikke haft nogen som helst lyst til at kigge efter andre vinterfrakker efter at denne blev købt, så på den måde kan man sige at prisen på den er tjent ind for den går ind i 3. sæson i år.

Skal du genbruge vinterfrakken fra sidste sæson?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar