tirsdag den 13. oktober 2009

Jeg rider lige en tur



Jeg har dette outfit på, som er inspireret af ridesporten og den engelske landstil. Da jeg gik i skole i sin tid, så havde jeg ofte tøj på som kunne associeres til et land, sport, kultur eller særegen hed. Jeg kunne den ene dag være klædt i tøj, som lignede det kom fra det lille hus prærien, eller ligne en som skulle i alperne, men altid var tøjet med et nutidigt touch. De ting jeg havde var ikke gamle ting, men nye ting, som jeg så en historie i og prøvede med accessories at udtrykke det jeg så i tøjet. Jeg har stadig min kjole, som jeg kalder for "Laura Ingals kjole" og jeg har stadig min lille stoftaske fra Kipling, som er min alpetaske :-)

I dag har jeg en lyseblå skjorte fra genbrugen, den er en klassiker. Jeg læste engang i en stilbog at en af grund items i en kvindes garderobe er en blå skjorte og der var afbilledet en skjorte magen til denne. Også ser jeg denne skjorte et par dage efter i genbrugen, så haps den nappede jeg hurtigt :-) Blazer i tweed er fra Parttwo og er mindt 12 år gammel, det er en klassiker, som jeg købte i sin tid til dyre domme. Men den har også mindst levet op til hver en krone, for jeg har brugt den rigtigt meget.
Tørklædet er i 100% silke og fra Burberry, et af mine rigtige mange tørklæder. De lyseblå Jeans er fra Diesel og har været en byttehandel via TS for et par Acne bukser som jeg aldrig gik med. Så for mig har det været et super byttehandel, jeg er rigtig glad for dem, fordi de virker hver gang for mig. Det tykke brune bælte har jeg købt i Urban Outfitters og som jeg har manglet længe så jeg var særdeles glad da jeg spottede det en sen aften hvor Urban Outfitters havde fri bar og dj musik til et sent arrangement. Det er et enkel brunt bredt bælte, som jeg bruger til jeans, men jeg skal lige hilse at sige at det ikke har været nemt at finde. Så hang der lige et enkelt tilbage i min størrelse - perfekt.
De brune støvler er fra Paul Smith, og er nok min dyreste støvle køb, jeg har gjort mig indtil nu. De går ind i tredie sæson dette efterår. De er foret med dobbelt skind, så det skind du ser på ydersiden er også på indersiden. Jeg faldt for det enkle brune look og den kraftige lynlås de har sat i den.
Det flettede armbånd fra Nué Notes, som jeg fik af en sød sælger i Århus by. Armbåndet med de mange sten er fra genbrugen.

2 kommentarer: