lørdag den 14. november 2009

The Jimmy Choo Event last night















Billeder fra Jimmy Choo arrangement på Amagertorv som løb af staben i går aftes. Efter middagen gik vi mod Amagertorv i silende regnvejr og blev mødt af en gigantisk kø som strakte sig fra hm døren langt ud til Amagertorv. Her stod vi med vores paraplyer og ventede i en halv time før vi omsider blev lukket ind. Vi kom af med vores våde overtøj i garderoben og så skulle vi stilles op til fotografering. Vi fire piger var alle enige om at vi ville på samme billede og fik overtalt fotografen om det.
Efter følgende blev vi sluset ind på første sal, hvor der stod rigtige mange piger i forvejen og her fik vi vand og champagne og lidt snack. Stemningen var lidt stilhed før stormen for der var en summen af snak og fnis og rigtig stor forventning. Her antastede Deppe mig fra A little girl grow up - rigtig sød pige at snakke med.
Så blev der afholdt en velkomst tale og reglerne for aftenen shopping af Eurowoman og hm som sammen havde gjort aften mulig. Reglerne lød, vi måtte hver især gerne købe hvert item, dog kun i en størrelse. Og det var der rigtige mange piger, som benyttede sig af. Da vi kom ned fra 1. sal prøvede vi at orientere os hvor de forskellige ting lå. Vi nåede slet ikke at komme igang før jeg så flere piger med flere blå skotøjsæsker om favnen og hm´s sorte shoppingbag fyldt til bristepunktet. Smart at låne den :-)
Aftenens mest hotte item må helt klart være nittebæltet, som hurtigt blev revet væk. Det er også et lækkert bælte udført i sort smidigt læder med nitter på. Det kan bruges til mange ting og det er i en prisklasse de fleste kan være med på. Ellers synes jeg at stilletterne også gik som varmt brød, men hvilket par som var aftenens sællert ved jeg ikke.
Som I kan se på billederne var der piger overalt. Der var kun 2 mænd indbudt som ikke var en del af h&m´s stab. Min mand ville også "dø" hvis han var der i går. Det kan han slet ikke holde ud og jeg synes også selv at det blev for meget. Især i starten var det totalt crazy - pigerne som kastede sig over tingene - som om det var free of charge. Man blev hurtigt revet med og lige pludselig stod man selv i orkanens øje og kunne ikke bevæge sig hverken frem eller tilbage. Jeg ved ikke hvordan jeg kom derfra, måske kravlede jeg væk i håb om at komme helskindet igennem. Men jeg kom derfra uden en skramme.
Jeg har jo tidligere nævnt at jeg var interesseret i leopardtasken og den var også væk ret hurtigt, men jeg fandt en sød ekspedient som sagde jeg bare skulle sidde ned og hun ville komme forbi med en til mig. Fantastisk service og hun kom ud med leotasken samtidig med en sort lædertaske i en hobo model. Leopardtasken var ikke noget alligevel, den var for fesen i farven. Tasken er i ruskind og jeg er bare ikke god til lyse ruskindstasker, de kommer til at smudset ud efter en dags brug. Der var også for mange detaljer på den med kæderemmen, kroko og metalpladen foran. Lukkemekanismen fungerede heller ikke optimalt efter min mening, så den lod jeg ligge. Men tilgengæld var den sorte læder taske i hobomodel en helt anden snak :-)

Det bedste ved sådanne et arrangement er at man kan få lov til at røre ved tingene. Jeg blev nemlig overrasket over at nogle af tingene var flottere i virkeligheden mens andre ikke rigtige levede op til forventningerne. Det betød selvfølgelig at de ting jeg havde udset mig for hjemmefra ikke kom med hjem hvorimod andre ting fik en chance.
Jeg tror vi piger som kom derind fik de ting vi gerne ville have, så ingen gik forgæves. Vi fik en goodiebag hver ved garderoben og aftenen sluttede for mig med en café latte i den nærliggende Baresso café - dejligt lige hvad jeg trængte til efter aftenen mindre kaostiske tilstande. Jeg fulgtes med Maria fra Garderobeskabet til stationen og fik sagt farvel, da jeg fik et opkald fra manden. Han var selv i byen og var ikke på toppen, så var det jo nærliggende at vi kunne følges hjem, ja så kunne han også slæbe på mine poser :-)

Jeg viser senere i dag hvad jeg fik købt.
Jeg glemmer helt at sige at jeg synes HM´stab klarede det fantastisk. De var rolige og sørgede hele tiden for at der kom varer på hylderne, så jeg tror ingen gik derfra uden at få det de ville have.
Så tak til HM og Eurowoman for dette arrangement.

14 kommentarer:

  1. Uha det er vildt at se de billeder - hold da op hvor var der mange mennesker!
    Er meget misundelig på dig, men det lykkedes mig faktisk at købe noget online imorges, de grå støvler jeg har savlet over siden jeg så dem første gang... så du dem og var de fine?
    Har du nogen fornemmelse af, om skoene er små i str.?
    Glæder mig til at se dine køb.
    Mange hilsener
    Hanne - fast læser af din blog

    SvarSlet
  2. hej Hanne,

    Det var simpelthen så vildt i går synes jeg. Jeg er ikke god til det når folk nærmest går besærk, men hvad kunne jeg forvente af shoppe hungrende piger:-)

    Jeg fokuserede som sagt ikke så meget på de høje stiletter, men Deppe fra A little girl grow up, købte dem. De er de flotteste stiletter i kollektionen efter min mening og de er bestemt også blevet overvejet kan du tro. Skindet er lækkert ud i en lækker går farve, da jeg så dem derinde igår. Men jeg har måtte prioritere hvad jeg kommer til at bruge mest og jeg har så mange stiletter i forvejen :-)

    Jeg synes deres størrelser er meget truesize.

    Er glad for at du er fast læser, det gør det meget sjovere at blogge ;-)

    /Chau

    SvarSlet
  3. Det er lige før jeg er glad for jeg ikke var med ;o) Er slet ikke til sådan noget, hvor man står så tæt og folk går helt amok. Så hellere shoppe stille og roligt på nettet. Så blir man heller ikke så grebet af stemningen og køber for meget.
    Lyder godt med de grå... glæder mig sådan til at få dem og har været helt i godt humør over at det lykkedes. Havde jeg slet ikke regnet med.
    Er rigtig glad for din blog! :o)

    SvarSlet
  4. Æv jeg skulle have vidst, du også var derinde - så havde jeg da helt sikkert prøvet at spotte dig - omend det nok nærmest var umuligt i det kaos!

    Må jeg låne et par af dine billeder til min blog?
    Du bliver naturligvis kreditteret for dem :)

    SvarSlet
  5. @Hanne,
    Ja, jeg er heller ikke så meget for det. Men på den anden side så var det sjovt og hyggeligt at mødes med de andre piger. Ja, så fik jeg selv et par ting derfra som jeg ikke ville få i dag. Jeg har læst at man bliver lukket ind i hold og kun kan shoppe i bestemte områder i planlagte tider.

    Er rigtigt glad for du kan lide min blog :-)

    @Lisbeth,
    Jeg har skrevet i min blog at jeg skulle derind så jeg mødte en del piger også fra blogland.

    Du må gerne låne mine billeder.

    /Chau

    SvarSlet
  6. Puha, det lyder og ser ud til at det var rædselsfuldt :-)
    Jeg shoppede hvad jeg havde udset mig online i formiddags og tog senere et smut forbi på Amagertorv. Da jeg kom ind i butikken var jeg først overrasket over, at man i det hele taget kunne gå rundt (havde forventet sild i en tønde) MEN da jeg så kom længere ind - der hvor sko befandt sig, var det jo helt tosset!
    Hurra for netshopping!
    /Trine
    PS: en lille sidebemærkning - dejligt at se at der er kommet ansigt på dine billeder :-)

    SvarSlet
  7. Hej Trine,

    Hurra for netshopping uden stress og jag. Men jeg kan forstå at flere har haft svært ved at komme online pga. det mega store interesse for kollektionen.
    Men det var også en oplevelse i går at være med på dagen inden det gik løs. Og dejligt at få lov til at se og føle på sagerne, for der var et par ting jeg ikke fik købt som planlagt. Men jeg vil gerne tro at det må have været helt tosset tilstande i de h&m som har jimmi choo...

    Fik du selv købt noget derfra?

    /Chau

    SvarSlet
  8. That's a better oppurtinity than the offical opening.
    Looks very busy too though.
    What did you buy?
    X, fashion-nerdic.

    SvarSlet
  9. @Nerdic,

    It was a great opportunity to shop before the official opening day, even though it was really crazy.

    I will show later what I purchased yesterday evening. I was also online this morning...ups!

    /Chau

    SvarSlet
  10. Håber det er ok, at jeg låner billedet af mig? Ellers må du lige sige til:)

    Knus,
    Susie

    SvarSlet
  11. Hvor er det en fin beskrivelse du har lavet af arrangementet og af nogle af tingene. Man føler jo næsten selv, at man har været der :p

    Jeg vil bare lige høre, om du fik kigget på zebra clutchen, og i såfald om den så virkede lige så lækker irl? Har nemlig bestilt den på hjemmesiden, men det er lidt svært at vurdere, hvordan den er i virkeligheden.

    SvarSlet
  12. @Senette,

    Jeg er rigtigt glad for at du fik følelsen af at være der :-)

    Jo, jeg fik øje på zebra clutchen og havde den faktisk også med i overvejelsen. Men jeg synes den var for stor og slasket til mig. Den har ingen rem, det er nærmere en firkantet taske med lynlås. Den er i ruskind og zebrastriberne er lækre, synes jeg. Men jeg ved bare at jeg ikke kan undvære en skulderrem og jeg måtte også prioritere hvad jeg ville have, ved at spørge mig selv hvor meget vil jeg egentlig komme til at bruge den enkelte vare.
    Så det blev til en den sorte lædertaske med skulderrem i stedet for :-)

    Men hvis man skal til julefrokoster og ikke har nogen clutch i forvejen er den perfekt og vil være aftenens flotteste clutch.

    /Chau

    SvarSlet
  13. Hej Senette, jeg vil bare lige sige, at jeg købte den store zebra clutch, og syntes egentlig at den levede op til mine forventninger. Den er jo ret stor, og så er den lavet af ruskind med zebratryk. Den er lidt mat i farven, men jeg syntes ikke den virker billig el.lign. De små zebratasker syntes jeg faktisk var pænere irl end på papir, men de er bare så små...

    Susie
    www.stylemeupplease.blogspot.com

    SvarSlet
  14. @Susie,

    Jeg er fuldstændig enige med dig i Zebra clutchen. Også med den lille zebrataske, som faktisk er ret lækker.

    Men igen, man måtte hele tiden prioritere hvad man ville have :-)

    /Chau

    SvarSlet