mandag den 30. november 2009

3. gang er måske lykkens gang






Min søgen efter den helt rigtige overknee støvle går nu ind i episode 3. For det er den tredie støvle jeg har hjemme af denne slags. Jeg synes det er svært at finde de perfekte par overknee støvler. Sidste år var der mest fokus på dem som var flade, som jeg selv har erhvervet mig og dem har jeg også været rigtig glade for. De var tilgengæld ikke svære at finde.

I år har jeg først forsøgt mig med Jimmy Choo, som var i læder og fine uden plateau, dog mere thigh high til mig. Læderet super lækkert kvalitet.

Det andet par var fra Topshop, de var i ruskind, men med plateau. De passede mig tilgæld perfekt i længden. Hælen var desuden også for tynd til mig. Men en flot støvle.

Denne gang er det fra Friis og det er Lonnie modellen, som er hjemme på prøve. De kan købes her. Det er nok den overknee støvle, som rammer mest plet udfra de kriterier jeg har for en overknee støvle. Jeg kan godt lide at snuden er rund, og ikke spidse som ville få støvlen til at virke meget længere. Støvlen virker også sødere med den afrundede snude end de lidt frække spidse. De firkantede snuder er passé for mig, så snuden på Lonnie synes jeg er fin. Støvlerne er i ruskind og det vil jeg helst have dem i, da de på den måde ikke leder tankerne hen mod verdens ældste erhverv som lak og læder let kan give overknee støvlen. Støvlen har ikke plateau og det er lige hvad jeg ønsker. Jeg har nævnt om plateau tidligere som jeg synes kræver en lidt anderledes holdning, men også fordi for mig kan virke lidt slutty - selvfølgelig afhængig om højden på plateauet - lidt gør ikke noget, synes jeg.

Hælen er umiddelbart fin, da den ikke er smal og sylespids og på den måde virker mere robust. Og mere behagelig at gå i . Det eneste minus for mig er at hælhøjden er 10cm og det synes jeg altså er maks. højden for mig. Jeg ville ønske at støvlen var mere 8,5-9cm som ville gøre den mere behagelig i brug i dagligdagen.


Hvad synes du om dem?

PS. nederste billede er det knægtens adventsgave som ligger på gulvet. Se lige bort fra det :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar