torsdag den 10. december 2009

I am a sailor - all man onboard




Jeg har dette på i dag og har hentet inspiration fra det maritime miljø. Jeg giver mit nye vintage halssmykke skylden for det, for det inspireret mig til det maritime look. Inderst en sort bomuldsundertrøje fra Føtex (dem har jeg et hav af i hvide og sorte :-) Jeg har hvide filippa K bukser model Sailor på. De er i sailor snit og har knapper langs lommerne. De sidder stramt foroven og går lige op og ned. Dem har jeg haft i flere år efterhånden og har været så glade for dem at jeg også måtte have dem i grå. Jeg har senere spottet dem på Pernille Rosendahl dengang hun var forsanger for Swanlea. Bæltet i mørkeblåt lak med guldspænde med anker på er second hand. Uniformsinspireret cardi med facetslebne guldknapper er fra Stella Nova sommer 09 kollektion og er en gave fra min mand.
De lyse sko med bidsel og slangeskind har også mange år bag sig efterhånden og de er fra Notabene, de har en fin højde og en god robust hæl. Dem har jeg brugt rigtigt meget i arbejdssammenhænge.
Rulamsfrakken er et second hand fund og sølv beanie/strikkasket er fra Bruuns Bazaar er ca. 2 år gammel. Den har jeg ikke brugt særlig meget - måske kommer jeg til at gøre det nu hvor beanie moden er på sit højeste.
Sidst men ikke mindst, den nyeste ting på stammen i min garderobe og den genstand som er skyld i dagens inspiration er halssmykket, som jeg har købt i genbrugen igår. Jeg synes det er et rigtigt fint statement smykke, også er det samtidigt maritim.

Jeg har altid kunne lide det maritime miljø og stiftede først bekendtskab med det under min elevtid. Jep, jeg har været elev på et skibsrederi. Et spændende sted hvor jeg lærte rigtigt meget og hvor jeg lærte at stå på egne ben. Jeg var nemlig også afsted på en længere tur på et kemikalie tankskab hvor jeg var i Edinburgh, Swansea, Rotterdam og Gonfreville. Jeg har sejlet en del tidligere i sejlbåd i det græske øhav og i den svenske skærgaard. Men man skal heller ikke kimse af det danske farvand som også er fantastisk når vejret er til det.
Før jeg mødte min mand var et af kravene at min kommende mand helst skulle kunne finde ud af at navigere (både ombord og i livet) ;-) og minsanten om ikke min mand også mestrer dette. Jeg vil nu også vælge ham hvis han ikke kunne :-D
Drømmen er at vi får vores egen sejlbåd hvor vi kan bruge et par uger om sommeren når det danske vejr er smukkest. Der er ikke noget mere afslappende at høre vandets brusen og når storsejlet er helt oppe og vinden griber i det. Så vi sejler med 10 knob så vi nærmest svæver over vandet. ahhh... det er livet!
Vi solgte vores H-båd i sensommeren, fordi vi simpelthen ikke havde tid, men det er altså heller ikke det samme som en rigtig sejlbåd.

Typisk at regnen kom i eftermiddags netop den dag man har har hvide bukser på ... !

Ingen kommentarer:

Send en kommentar