mandag den 28. december 2009

1. juledag






Min opgaver i julen har været at dække bord både til juleaftensdag og 1. juledag. 1. juledag blev vi 24 mennesker, så der blev sat ekstra borde til og stole blev taget ned fra loftet. Jeg elsker det traditionsrige julefrokost bord som mine svigerforældre disker op med hver jul. Vi får serveret den samme menu og det er de samme gæster som bliver inviteret til 1. juledagsfrokost hvert år. Vi får serveret friskskåret røget laks med asparges og æggestand, frikadeller, 3 slags sild med æg, kæmpe juleskinke, flæsk, sylte med æblemos, hjemmelavet grønlangkål lavet af oldemor fra Brønderslev. Alt sammen spist med hjemmelavet rugbrød, franskbrød og surdejsbrød. Jeg elsker det hele tilsat med en ordentlig snaps. Skååål! Dejligt at ingen af os skal køre hjem. Tilslut slutter vi af med ostebord. Senere går vi ind i de bløde sofaer til mere nisseøl, kaffe, te, hjemmelavet småkager og konfekt. Kan vi gå mere?? nej, vi triller alle sammen ;-)

Nederst billede af sønnike der sover på sofaen i køkkenet. Han drattede simpelthen om af træthed på sofaen i køkkenet mens vi spiste. Juleaftenen var også en lang dag for ham, han var vågen til kl. 1 om natten og var slet ikke til besvær.

Jeg havde dette på 1. juledag:
buksedragt og t-shirt fra hm, bælte fra Jimmy Choo for hm. Pletten på t-shirten skyldes klodsethed da jeg skulle drikke et glas vand. I baggrunden ses julegaver fra aftenen før (juleaften), dog ikke mine.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar