søndag den 5. juli 2009

Pay Copenhagen a visit

illums sale

foto: aok og Illums

Dagen i dag gik med brunch hjemme med avis og reklame læsning, ja så alt det praktiske huslige jeg ikke nævner her. Manden fik dog den strålende idé at marinere en svinemørbrad, så vi havde den klar, når vi kom hjem fra en bytur. Jep, the man himself kom med det forslag ved frokost om vi skulle tage til København for der var søndagsåbent, så som sagt så gjort. Any time baby :-)Han har ikke selv været på udsalg i år, kun knoklet vildt meget på sit arbejde i sommerheden :-) Vi aftalte at jeg pakkede lidt badetøj og div. i tilfælde af vi havde lyst til en dukkert i Furesøen, når vi var på vej hjem. Så havde vi det med i bilen og afhængig af stemning beslutte os hvad vi ville. Vi kom lidt sent afsted og ankom først i byen ved en 14.30 desværre for det er altså alt for lidt tid til en tur i de københavnske butikker. De lukkede kl. 16 idag. Så vi lagde en plan kun at tage forbi Illums, men da vi kom til Pilestræde måtte jeg lige smutte ind til Designers Remix. Der fandt jeg nedenstående kjole bare i sort. Jeg kom i tanke om at jeg havde en bonuscheck i bilen, så jeg måtte skynde mig tilbage til bilen, mens manden og sønnike tog et smut forbi Urban Outfitters. Designers remix har alt nedsat med 50%, og med bonuschecken så kostede den næsten ingenting :-) Da jeg ringede til dem lidt senere var de bevæget sig i Illums lounge og sad med friskpresset appelsinjuice og kage.

Manden fik shoppet en lækker sort klassisk blazer fra Connelioni og et habitjakkesæt fra Paul Smith. Skinsygt lækre ting, han fik købt. Blazeren havde alene en nypris på 5600,-, jakkesættet endnu dyrere , men var dog alt sammen sat ned. Han shopper ikke så tit som mig, men tilgengæld er det altid lækre luksusvarer han får med hjem, når han endelig gør det. Det er sjældent han fortryder sine tøjkøb, for han ved præcis lige hvad han går efter. Han har en klassisk stil både på jobbet og fritid. På jobbet fordi det er i kraft med hans position og almindelig kutyme at være nobel klædt. I fritiden fordi det er det, han føler sig mest afslappet i. Det er typisk polo, chino shorts, jeans, sort el. hvid t-shirt, t-shirt med print, striksweaters i kashmir eller merino uld, han bruger i sin fritid. Han har et hav af polo´er, t-shirts og sweaters. Hans største last hvis man kan sige det sådanne må være skjorter og lækre striktrøjer. I dag så han svært tilfreds ud med sine scoops, især blazeren da han har kigget efter den tidligere flere gange. Vi nåede ikke flere brands i Illums, for så blev det sagt over højtaleranlægget at de ville lukke. På vejen hjem tog vi et smut forbi Furesøen, som i dag på ingen måde var overbefolket, temperaturen har også taget et dyk ned. Øv, jeg elsker varmen og solen. Jeg håber den snart kommer igen med fuld kraft. Vand- og lufttemperaturen var gået 3 grader ned iforhold til igår iflg. målingerne ved Furesøen. Manden og sønnike havde begge to svært ved at komme under det. Jeg stod bare og soppede ved kanten, orkede ikke besværet ved at skifte for så kort en tur :-)

Dagens nitte var absolut da sønnikes vandflaske med hyldeblomstsaft flød ud over min lædertaske fra Best Behavior. Jeg havde ellers puttet hans flaske i en pose netop for at undgå dette, men åbenbart fik jeg ikke lukkede den hermetisk til, øv .... nu kommer der helt sikkert et skjold på tasken. Så enten må jeg betragte det som patina eller så skal den en tur til farvning. Nu må jeg se hvordan den ser ud når det er helt tørt.

Jeg har desværre ikke noget outfit billede for i dag, men jeg tager lige et hurtigt snapshot i morgen. Ps. hvad synes I om min nye kjole?


remix dress high summer 09


Ingen kommentarer:

Send en kommentar