søndag den 18. april 2010

Copenhagen Sakura Festival / Kirsebærtræ Festival

















Vi er kommet hjem fra en hyggelig japansk festival på Langelinie. Vi var til Copenhagen Sakura Festival som bliver afholdt hver år. Vi besøgte det også sidste år, se her. Det er et arrangement med japansk islæt hele vejen. Og da manden nu ikke kunne komme til det rigtige Japan i denne omgang pga. af asken fra Islands vulkan, så var det her altså nok det nærmeste han kom i nærheden af Japan. Vi var til samme festival sidste år og det er rigtigt hyggeligt. Nu er der nok nogen som tænker at jeg er japaner af afstamning men det er jeg ikke :-) manden har bare altid været fascineret af landet og har læst/talt japansk og arbejdet i Japan tidligere. Det sjove ved festivalen er at der møder mange forskellige folk op og nogen har festligt japansk kimono på, men mange har også valgt at være helt utradionelt. Sidste år var vejret altså lunere for folk havde tæpper med og havde picnic. Det var der et par stykker som havde og havde da også engangsgrillen med, men fåtal iforhold til sidste år. Kirsebærtræerne er heller ikke rigtigt sprunget ud måske pga. den lange kolde vinter vi har haft.

Et par stemningsbilleder fra dagen. Der var mange boder langs stien, hvor man kunne købe varmt mad, sushi, edemame og andre lækkerier. Der var boder med salg af tøj, tegneserier, origami, bøger m.m. Jeg strandede ved en bod hvor en mand bl.a. solgte vintage kimonoer til blot 600,- Jeg kom i snak med en anden pige som har en veninde i Japan og hun fortalte at en kimino nemt kan koste fra 1500,- og opefter, så det var et scoop. Jeg prøvede også en, men kunne ikke rigtig forestille mig hvornår jeg skulle bære den og jeg synes også den sad forkert på mig. Men jeg forestiller mig at jeg ville have skinny sorte jeans med mine brune bikerstøvler og en enkel top indenunder også med et kernelæderbælte i livet. Men den kom ikke med hjem. Jeg fik til gengæld noget andet med hjem, som jeg viser senere. Der var også et program med underholdning på scenen og vi nåede at se det imponerende show med trommer fremført af gruppen Seido Taiko fra Valby som varede en halv time. Jeg har taget et par sekvenser med kameraet som jeg vil vise senere. Sønnike fik lov til at prøve et ringspil som var gratis, og han formåede at få 2 ud af 4 ringe i pindene, som udløste en valgfri præmie. Han valgte en Pokemon flyvemaskine og fik samtidig en chokolade sommerfugl fra Summerbird. En flot gestus synes jeg.

Et godt og hyggeligt arrangement som jeg vil anbefale. Jeg mener at det er fjerde år de afholder det. Læs mere om arrangement her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar