fredag den 30. april 2010

St. bededag til familie konfirmation















Et par stemningsbilleder fra i dag hvor lillemanden og jeg var til konfirmation på Schæffergården. Et dejligt sted, som var mega stort og som man kunne fare vild i med alle de fine gamle lokaler. Vi fik fantastisk mad og en perfekt vinmenu til.
Ved hver plads var der en liste med gæsternes navne og tilhørsforhold i forhold til konfirmanden og en beskrivelse af dagens menu.

FORRET:
Rødtungeroulade med urtedressing - hjemmebagt brød

MELLEMRET:
Marinerede scampi (rejer) med mango og rucolasalat

HOVEDRET:
Hjortekølle anrettet med tranebærkompot serveret med rodfrugter bagt med dansk lynghonning, nye kartofler og svampesauce

DESSERT:
Æbletærte med creme fraiche

VINE:
2008 Stickleback Cardonnay, Australien
2008 Syrah, Michel Laroche, Frankrig
2008 Late Harvest Muscat, Brown Brothers, Australien
Isvand


I havestuerne serveres efterfølgende:
Kaffe - te
Summerbird chokolade


Det har været en dejlig dag med 6 timers koncentreret familie indsprøjtning :-) Der var mange gode taler fra familie og konfirmanden sluttede meget voksent af med en afrunding af alle talerne. Virkelig imponerende og jeg må indrømme at jeg er stolt af at være i familie med sådanne dejlige mennesker. Vi har virkelig et stærkt familiebånd og som vi prøver at videregive til den næste generation. Vi skal mødes igen næste lørdag til min svigerfars 60 års fødselsdag. Juhhuuu...jeg glæder mig allerede og vi skal feste til den lyse morgen med dans og live orkester.
Jeg håber I alle også har haft en god St. Bededag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar