tirsdag den 13. april 2010

Yesterday in Sonia Rykiel from top to toes


Jeg har været inspireret af ovenstående outfit til venstre i går. Så gårsdagens outfit var helt det samme dog uden baret og med sorte opaque strømpebukser under shorts. Sandalerne er som jeg forventede dejlige at have på. De vejer næsten ikke noget og plateau´en føles sikker at have på. Ikke sådanne nogen hvor man er bange for at komme til at falde med. Jeg har sættet på her tidligere.

Jeg er ked af at det ikke kan blive bedre med dagens outfit, men som sagt er mit kamera desværre gået i stykker. Er der nogen som kan anbefale et godt digitalkamera som ikke må koste alverdens?

2 kommentarer:

  1. Nu har jeg fået et nyt digitalkameraerf. Vores gamle HP Photosmart 315, der ellers har været trofast siden 2001, kunne ikke tåle en times ophold i saltvand - elendigt kamera. Eller måske nærmere en elendig indehaver der ikke tænkte sig om! Jeg havde været ud at ro en kort tur i Horsens Fjord og da jeg kom tilbage til Alrø-dæmingen ville jeg lige ligge og lege lidt med kajakken, for at afprøve hvor meget jeg kunne kante den, svømme med kajakken osv. Når det skal afprøves til det yderste må det jo give nogle ture i baljen - det vidste jeg godt. Men havde glemt at mit kamera var i dagslugen. Og den var ikke skruet helt til. Så døde det kamera...

    Det var så oplagt at kigge efter et vandtæt kamera da jeg faktisk altid har kamera med ud i kajakken. Da jeg ikke ville bruge ret meget mere end kr. 2000,00 endte jeg op med tre forskellige bud:

    ● Pentax Optio W30
    ● Olympus µ 725 SW
    ● Olympus µ 770 SW

    Faktisk var Pentax Optio W20 til ca. kr. 1700 det første jeg faldt over, men jeg så så deres helt nye W30 til kun kr. 2005.00. Hos vores lokale JapanPhoto så jeg et Olumpus µ 770 SW til kr. 2799.00 - et kamera i en betydelig bedre kvalitet, men selvfølgelig også noget dyrere. En søgning på nettet afslørede så at 770'eren var en videreudvikling af 725'eren, som kun kostede kr. 1925,00. En gennemgang af de tekniske data for begge kameraer afslørede at den væsentligste forskel på dem var at 770 er vandtæt helt ned til 10 m, mens 725 »kun« er vandtæt ned til 5 m. Da mine planer med kajakroning er primært at blive i nærheden af vandoverfladen mente jeg at de 5 m var nok!

    Så det blev et et Olympus µ 725 SW indkøbt hos Easyshoppink.dk. Problemfri levering med PostDanmark blot to dage efter ordreafgivelsen.

    De vigtigste tekniske data:
    7,1 megepixels, 3 x optisk zoom, vandtæt ned til 5 meter, 2,5" TFT skærm, miljø: 0°C - 40°C, størrelse: B 9,1 x D 2,0 x H 5,9 cm, vægt: 149 g, incl. neoprenetui, neopren strop og låsbar karabin. Kameraet tåler desuden et fald fra 1,5 m's højde - det har jeg dog ikke afprøvet! Desuden er der en masse forskellige programmer indbygget som jeg sikkert aldrig kommer til at bruge. Jeg er nok mest til »peg og skyd« fotografering.

    Jeg har ikke brugt det endnu, men skal nok omtale det når jeg får det med på tur.

    SvarSlet
  2. hej.
    Tusind tusind tak for din lange besked. Jeg glæder mig til at se din anmeldelse ;-)

    SvarSlet