tirsdag den 25. august 2009

Wedding in Northern Sweden

Bruden og gommen kommer ud til lyden af svensk folkemusik. Bemærk brudens sko fra Christian Louboutin. De skal vies i pavillionen.

Efter vielsen var der musik, marengs og lidt boblevand. Vi fik hver især et lille hylster med boblevand. Her ser i min søn, min mand og svigerfar i gang med at puste alt hvad de kan for at lave sæbebobler. Min mand har sit bryllupsjakke på fra Dolce et Gabbana, bukserne dertil kan han desværre ikke mere passe. Så hans bukser er fra Balanciaga. Min søn var klædt i hvid skjorte med sort vest fra h&m, mørke denim bukser fra Polarn og Pyret. Et svensk mærke min svigerforældre har et nostalgisk forhold til, tøjet derfra er i super lækker kvalitet. De ting vi har købt derfra til vores søn har holdt sig forbavsende godt. Han har hvide sneakers på fra Converse All Star. Vindjakken er fra Molo.

Stemningsbilleder fra stedet hvor de blev viet. Bemærk den lille dreng med hatten i det midterste billede. Han var virkelig klædt i et cool outfit. Pigen med den korte kjole havde et par Balmain stilettter på. Om det var ægte vides ikke, men hun var ihvertfald super flot. På billedet står alle og blæser sæbebobler.

Vi var til bryllup i det nordlige Sverige i weekenden. Vi rejste med mine svigerforældre og tog fra Kastrup lufthavn fredag eftermiddag og kom hjem sent søndag aften. Vi landede i Stockholm lufthavn hvor vi fik hentet vores lejet bil og kørte godt 1,5 time videre nordpå. Her gjorde vi et stop ved et hotel for at indlogere os for den ene nat før vi skulle videre til endelig destination. Vi spiste aftensmad på hotellet og her fik jeg en super lækker fiskeret. Virkelig godt tilberedt og anrettet. Efter maden gik manden og sønnike ned i hotellet indendørs pool og fik sig hver en kold dukkert. Manden smed simpelthen vores søn ned i det kolde og dybe vand uden selv at have mærket hvor kold vandet var. Vores søn klarede det fint med lettere gisp om at det var ret koldt. Han er virkelig en vandhund. Næste morgen efter morgenmad kørte vi videre nordpå i godt 3 timer. Da vi ankom til slægtsgården mødte vi den kommende brud og brudgom som bød os velkommen. Vi fik vores værelser og derefter var der indbudt til frokostbuffet. Efter maden havde vi et par timer hvor vi blev kørt i to store turistbusser hen til haven hvor vielsen skulle foregå. Efterfølgende blev vi kørt tilbage igen og festen blev skud i gang. Det var en god fest med mange taler, anekdoter og sang. Sønnike sad ved børnebordet og det brokkede han sig over, da han ikke kendte nogen af de andre. Men han klarede det rigtigt fin og blev lagt i seng kl. 22.30. Festen sluttede kl. 2. Der var mine fødder også godt trætte til sidst.

Næste morgen var der morgen buffet og derefter gave oppakning af bryllupsgaverne. Vi gav dem en Gallery skammel designet af Hans Sandgren Jakobsen fra Fredericia Furniture.