fredag den 7. august 2009

Beautiful food...

sushi


is that possible? Yes, sure indeed. This you can get at Akito Sushi Bar in Berlin.
Vi fik dette lækre måltid til frokost den første dag vi var i Berlin. Vi bestilte en stor platte med miso suppe til den nette pris af 28 EUR (ca. 208kr) Det var så godt at vi kom til stedet hele 4 gange på vores korte ophold. Jeg må sige at det var det bedste sushi jeg nogensinde har smagt, og jeg har smagt en del sushi i mit liv både hjemme og i udlandet. Vi laver også en del sushi hjemme. Min mand har boet i Japan i to omgange og han måtte også erkende at det her var en klasse over det sædvanlige man plejer at få serveret.
Anden gang vi kom der, prøvede vi deres a la carte menu for at teste om de også mestrede dette. Men også der var de perfekte i smag og serveringen.
Vi prøvede deres store platte igen dagen efter og vi blev overraskede over at vi fik en anden variation end den vi fik sidst. Det var andre nigiri og andre maki, men ikke desto mindre igen en verdensklasse menu. Fisken er skåret i perfekt størrelse, hverken for stor eller for lille. Synes mange sushirestauranter herhjemme er nærige med deres fisk, som er skåret ultra tyndt. Temperaturen på fisken var også et pletskud. Det eneste minus ved stedet er ventetiden. Vi måtte vente 3 kvarter for at få maden, men det var ventetiden værd.
Prøv også deres menu Unigi-Set (ål) som ikke mindre er fantastisk. De laver også de bedste Handroll-Tamaki jeg endnu har smagt.
Deres dagsmenu koster mellem 6.9 - 11.50 EUR. Der er mange menuer at vælge imellem især af de helt billige.

Stedet hedder Akito Sushi Bar og ligger Reinhardtstr. 6 lige ved Friedrichstr. og Unter den linden. Åbent hverdage 11.30-24 og lørdag/søndag 14-24.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar