torsdag den 20. august 2009

Personal Shopper

Photobucket


Tirsdagen startede med morgenbord hos min venindes bedstemor hvor vi derefter kørte ud til Fisketorvet. Min veninde havde brug for at få fornyet hendes garderobe. Hun er flyttet til Australien og synes ikke hun kan finde noget i den by hun bor i. Så vi gik og hyggede os, men vi osede i mange butikker. Jeg agerede som hendes personlig shopper/stylist. Så hun fik power shoppet. Vi var nærmest i samtlige tøjbutikker derude. Og hun gik derfra med flere poser. Det er ikke første gang jeg agerer personlig shopper for enten veninder, venner eller kollegaer. Jeg prøver at finde noget, som jeg synes passer til deres stil og personlighed, men jeg prøver også at bevæge mig lidt væk fra det de plejer at købe. Det jeg oplever tit er at de tit finder det samme tøj som de har flere eksemplarer hængende hjemme. Når jeg kommer med et stykke tøj som afviger fra det de plejer, hører jeg ofte "nej, det er ikke mig, eller nej, det kan jeg da ikke gå med, eller mener du det virkelig det?" Når de så står og prøver tøjet og jeg styler det med forskellige accessories eller fortæller hvad de kan bruge det med. Så kan de tit se hvad jeg mener. Det fungerer sådanne at de står i prøverummet og jeg løber frem og tilbage med tøj og bytter tøjet og henter andre størrelser. Min veninde har fået 3 ting hjem som hun mener jeg har overbevist hende om er et hit, så jeg er spændt på at høre fra hende hvad hun synes og om hun har fået det brugt.

Jeg havde dette outfit på tirsdag. Blazer diy, nittekjole hm trend, skjorte 2.hand, støvler notabene. Jeg blev spurgt af en ekspedient hvor jeg havde købt min blazer og støvler, mens min veninde prøvede tøj. Vi havde en god dialog med hvad efteråret byder på modesiden og hvad der kommer rigtigt meget af til foråret. Min veninde og jeg virkelig talt om mange ting og hyggede os gevaldigt. Det var en super dejlig dag med masser af sol.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar