tirsdag den 9. august 2011

I Siena

Vores tur begyndte i Kastrup lufthavn hvor vi mødtes med den ene af min svoger og hans familie også fulgtes vi med dem til Rom. Her lejede begge familier en bil også kørte vi mod byen Siena. Så første aften spiste vi på en rigtig hyggelig familierestaurant. Jeg fik hjemmelavede pasta med svampemiks. På hele turen fik jeg rigtig meget vellavet hjemmelavet pasta, så pasta fremover kommer ikke til at smage af det samme ... et langt stykke tid frem :-)

Manden fik også hjemmelavede pasta med trøffel, mums! Som jeg fik lov til at smage.

Min dessert var hjemmelavet panna cotta. Min svigerinde fik det samme og vi var begge enig om at den var fantastisk!

Den fantastiske rødvin, som jeg fik en lille fjer af. Den måtte jeg lige forevige og etiketten er ret sød, synes jeg.

Rådhuset på Piazza del Campo i Siena, som vores eget rådhus i København er blevet inspireret af. Der er tydelige referencer og det var lidt sjovt at opleve noget bekendt da man var der. Selve pladsen er med på UNESCO Verdensarvliste. Den er fantatisk at opleve med det runde form. 2 gange om sommeren bliver der afholdt hestevæddeløb på pladsen. Om aftenen oplevede vi det flotteste lys på pladsen og der var en fantastisk leben med alle de omkringliggende cafe og isbarer.

Piazza del Campo

Isbaren som vi besøgte efter maden. Jeg så rigtige mange af sådanne isbarer på hele turen.

Isbaren pyntet op.

By night with full moon




Dag 2 gik vi lidt mere rundt i Siena by inden vi med spænding kørte videre mod sommerhuset i udkanten af byen Luciano. Vi vidste ikke hvad der ventede os. Kun at vi skulle til et stort hus med pool og jeg må sige vores forventninger indviede fuldt ud :-) både med hygge med familien, god mad, masser af sol og is.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar