søndag den 8. august 2010

Jeg elsker sushi




På vores sidste aften i Risskov lovede jeg at lave sushi til stor begejsting hos mine svigerforældre. Så svigermor, sønnike og jeg drønede ned på cykel til fiskehandleren ved Århus havn for at købe fisk til det. Vi ville kun være 5 til det, så jeg havde en klar fornemmelse hvad der skulle købes ind. Fiskehandleren i Århus havn er en fantastisk fiskehandler og jeg kan falde helt i svimer over alle de fine fisk og sager fra havet, som er udstillet. Vi fik købt laks, flotte jomfruhummere og ægte krabbekød. Det er dyrt, men også fantastiske råvarer og en nydelse at tilberede sushi på. De resterende ingredienser fik vi købt i Føtex, som også har et velassorteret sortiment når man vil lave sushi.
Jeg fik lavede california rolls, nigiri shaki (laks) nigiri ebi (reje), sashimi af kammuslinger, rolls med kammuslinger, rolls med rejer, rolls med ørred, rolls med krabbekød og nigiri med tang og stenbiderrogn. Mine svigerforældre har prøvet mine sushi før, så jeg besluttede at give dem en ny oplevelse. Det var jomfruhummere med persille marinade som kun skal blive stegt i ovn hurtigt. Jeg har tidligere lavede sushi hos dem til 16 mennesker, hvor manden dog hjalp til. Der fik vi også lavede 3 forskellige slags marinader til oksekødet, som blev marineret og letstegt så det stadigt var råt i midten. Fantastisk! Jeg nyder virkelig at lave sushi og bruge tid på at finde på nye ting. Prøver jeg at sige at vi alle 5 sad og var ved at sprænges (dog på en god måde)

I dag er det vores sidste ferie dag og sikke en dejlig ferie med så mange oplevelser som jeg kan leve længe på. I går var vi til havne festival i går med et godt vennepar i et perfekt sommervejr. Efterfølgende var vi så i biffen og se Toy Story 3 i 3D. En rigtig sød film både for børn og voksne.
Så i dag har vi spiste frokost hos mine forældre og jeg har fået trænet. Jeg har inviteret mine forældre til middag og ja...vi skal have mere sushi. Det holder de nemlig også meget af ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar