søndag den 15. august 2010

Feriebilleder fra Madeira

Udsigten fra vores balkon til venstre


udsigten fra vores balkon ligefor


I lobbyen på vej til middag i byen


hvad jeg fik spise en afften



botanisk have




kaktushaven i botanisk have





kaktushaven



fritgående påfugl i botanisk have


min frokost en af dagene ved svævebanen




i svævebanen



udsigtspunkt


byen Funchal i baggrunden



det smukke landskab


Image and video hosting by TinyPic
mine tæer efter en pedicure og udsigt en dag ved poolen


ved eternity pool




Jeg har rigtige mange billder fra vores fantastiske ferie på Madeira, men har udvalgt disse, som jeg vil dele med Jer. Madeira er en fantastisk ø, som jeg vil varmt anbefale. Der er noget for enhver både af sol og sommer ved poolen, shopping, museum, mad eller bare udforske øens smukke frodige natur. Vi havde lejet en bil og det gav så meget frihed for os selv at bestemme hvor og hvad vi ville opleve. Men jeg vil sige man skal være en habil bilist, ikke fordi de kører af H til, men fordi vejene kan have en hældning på op til 20%, så i en lejet bil vil jeg sige man hurtigt skal lære den at kende mht. koblingspunkt, bilens drejningspunkt og huske at trække i håndbremsen på de rigtige tidspunktet. Vejene er ellers super fine. Vejret var upåklageligt, vi havde hver dag 27 grader tør varme og dagene var lange, hvilket overraskede os meget. Der var høj sol fra kl. 8 og solen gik først ned kl. 22.30 så vi havde hver aften dejlige aftensture som inkluderet is som var det fra Paradis is. Der var overraskende ikke så mange turister som jeg ellers kunne frygte og vi kom samtidigt med at butikkerne havde udsalg. Det betød selvfølgelig shopping både for manden, sønnike og jeg. Vi var på museum en eftermiddag for at lære øens historie at kende og det var interessant og sjovt, fordi der var interaktive ting man kunne prøve.

En helt igennem dejlig ferie på Madeira og dejligt at komme hjem til yderligere 2 ugers ferie. Jeg er helt mættet af dejlige oplevelser både med familie og venner, som jeg kan leve længe på :-)

I går var lillemanden og jeg alene hjemme, da manden skulle til polterabend. Vi hyggede os og var bl.a i Fields for at finde en fødselsdagsgave og tog videre på Sticks and Sushi på lillemanden opfordring. Nu skal vi snart afsted til fødselsdag, så jeg vil til at gøre mig klar. Hav en dejlig søndag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar