onsdag den 28. juli 2010

Hjemme igen - Feriebilleder

Jeg er hjemme igen efter en fantastisk ferie med manden og lillemanden. Vi var på solskinsøen Madeira en lille uge hvor vi boede på hotel CS Madeira Atlantic Resort som er et 5 stjernet hotel og der manglede ikke noget der. Turen har budt på lidt af hvert, hvor vi bl.a har kørt øen tyndt i bil, været på museum, powershoppet, vandret på bjergene og set øens fantastiske frodige natur, været på svævebane, spist lækkert mad, spist is som bedst sammenlignes med Paradis is hver eneste dag, været i poolen hver ene dag flere gange om dagen, solbadning, prøvet hotellets indendørs pool med svømmeudgang til en udendørspool, sauna, jacuzzi, pedicure behandling, hår behandling. Jeg kunne blive ved... det var bare en dejlig ferie. Lillemanden klarede det så fint. Det er vores første "lange" udlandsferie med ham og det gik super fint. Han fik en Nintendo DS inden vi rejste (han betalte halvdelen selv) og det viste sig at være en super idé. Den kunne underholde ham det meste af flyveturen på over 5 timer og forsinkelser.
Billederne er fra hotellets udendørs pool og areal. Der er 2 "eternity" pool og 2 børnepool. Der var formiddags water arobic for dem som havde lyst og om eftermiddagen var der svømmeundervisning for børn med instruktør. Lillemanden prøvede det :-) Der var også et legerum med børnesager for forældre som havde lyst til at parkere deres børn med opsyn, men vi så heldigvis inden som brugte det. Lykkeligvis var alle forældre som havde børn med på turen også lyst til at bruge tid med deres børn. Vejret på Madeira er dejligt. Tænk temperaturen svinger når det er koldest 19 grader til ca. 30 grader, det kan jeg altså godt vænne mig til. Vi havde perfekt vejr på hele turen og varmen føles ikke ubehageligt, da det er tør varme. Vi startede alle vores morgener med at tage en tur i poolen, derefter morgenmad også tilbragte vi ca. 2 timer ved pool området igen inden solen blev for stærkt, hvor vi valgte at køre rundt og opleve øen, shoppe, spise frokost. Hjem igen om eftermiddagen hvor vi sprang i poolen igen i en times tid, hvorefter vi skiftede til aftentøjet for at tage ud og spise middg og mere is. Ahhh....det er livet!

Vi kom hjem sent mandag eftermiddag og heldigvis kunne vi spise middag hos mine forældre. I går savnede min søn sin "kæreste" så jeg fik en aftale i hus med hendes mor om at vi hentede hende i børnehaven. Det blev så at hele familien kom til middag.
Vi fik jomfruhummer med persillemarinade og hjemmebagt brød til forret, grillet majskylling marineret i citronmarinade med salat og spidskål. Det var meget hyggeligt, men nok ikke lige det vi havde planlagt efter en uge hjemmefra med lang flyvetur bag os og flere kufferter som skulle pakkes ud og ikke at nævne vask af tøj. Det var spontan så rigtigt hyggeligt.

Jeg har stadig ferie ....jubiii...hvor jeg prioriterer familien, så min blog vil ikke være så aktivt. Men hvis jeg får tid vil jeg sætte et par indlæg op. Vi rejser igen imorgen hvor vi skal til Århus til 85 års fødselsdag lørdag og 1 års fødselsdag søndag. Det er planen at manden skal hjælpe sin far med at udbygge huset, så jeg har tænkt mig at ose lidt i Århus by i mellemtiden.