mandag den 26. september 2011

På vej til Louvre, Paris

Vi stod op kl. 8 hvilket er tidligt for os når vi har fri :-) men vi havde en plan om at få så meget ud af dagen som overhovedet muligt. Så mens manden løb en tur rundt i kvarteret tog jeg mig et langt varmt brusebad. Jeg føler mig lidt sløj og snøfter hele tiden, æv! Men vejret var fantastisk og det blev 27 grader mens vi var der. Vores plan for dagen var at se Louvre, som vi ikke nåede for et par år siden hvor vi var der sidst. Der var det Eiffel tårnet, som vi kom op i. Denne gang blev det så Louvre som fik første prioritet. På vejen dertil sagde jeg til manden at jeg gerne ville opleve en Isabel Marant flagstore og blot 5 min. efter får han øje på den. Ikke jeg, som jeg synes var lidt morsomt. jeg faktisk overså den. Men der var lukket fordi det stadigt var tidligt på formiddagen. Så jeg gloede bare ind af vinduet efter de lækre sager der var. Shopping var ikke på agendaen så helt ok at gå tomhændet derfra.

En flot morgen udsigt over Seinen.




Ved Louvre. Køen var kort og vi kom ind i løbet af 10 min. Så jeg vil klart anbefale at besøge de store seværdigheder tidligt fra morgen af. Det samme gælder Eiffel tårnet, som også er kendt for lange køer op til 3 timer. Da vi var der sidst stod vi i kø i blot 1/2 time så det er jo ingenting. Men da vi kom derned fra var der estimeret ventetid på 3 timer.


I Louvre set fra neden op mod pyramiden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar