mandag den 26. september 2011

Destination Paris

Snapshots fra i fredags taget på min vej til Paris. I toget på vej mod Katrup Lufthavn. Jeg rejser med min all time favorite kuffert, fordi den er lille meget rummelig og med hjul. Den kan komme med på flyet så jeg slipper for at tjekke den ind. Jeg nåede ikke at tage et outfit billede med det jeg valgte at tage på, så jeg beskriver hvad det er det endte med. Så håber jeg I kan forestille Jer det :-) stribet t-shirt fra Filippa K, sort nederdel fra A.L.P, sorte strømpebukser fra H&M, støvler fra Notabene, læderblazer fra Nué Notes, armyjakke fra Monki, leotørklæde og taske fra Zara.
Her er jeg ankommet til Kastrup Lufthavn. Security gik hurtigt og smertefrit, endda uden at smide støvler. Begyndte min tur med at få en smoothie fra Joes and the juice og min favorit er en "Ironman" mums! Fik købt et par vand fordi jeg ved luften er ret tør ombord og jeg altid dehydrere hvis ikke jeg har rigelig med. Der røg lidt lakrids og et Elle blad med i tasken. Her slår jeg lige tiden ihjel med en Christianhavnerkage med udsigt udover lufthavnen. Mums den er god den kage.
Om bord med mit survival kit bestående af Elle, vand og lakrids. Og ikke mindst mit leo tørklæde som er uundværlig i flyets aircon. Bliver tit forkølet ombord eller af aircon i det hele taget.
Ankommet til Paris :-) mit første stop var ved Operaen hvor manden ventede på mig. Hvad jeg ikke ventede var at han havde reserveret bord på en af Paris mest mondæne spisesteder. Et sted, som senere hen skulle vise sig, at vi var svineheldige med at få et bord med så kort varsel. Det var på restaurant Le Restaurant de Jean-Francois Piège der har fået 2 Michelin stjerner. Der var nemlig kun plads til 22 personer i spise stuen, jep stue. Vi sad faktisk i lænestole og overraskende meget behageligt, min beklædt med et leo broderet tæppe. Just my taste og ingen tvivl om det var min plads :-) Vi havde 2 tjenere som betjente os og en sommelier som hjalp med at udvælge vine til vores mad. Et meget lækkert sted at jeg vil dedikere et helt indlæg med stedet :-)

Der er mere på vej fra Paris. 2 ord som beskriver hele vores tur må være "intenst dejligt" på alle måder :-)

5 kommentarer:

  1. Årh hvor lyder det skønt, Chau! Jeg planlægger selv en tur til Paris i slutningen af oktober, så glæder mig til at følge dine kommende indlæg og anbefalinger. Min kæreste har aldrig været der og jeg var der sidst i 1990 :)

    /Maria

    SvarSlet
  2. Dit heldige asen jeg vil SÅ gerne en tur til Paris, det må være dejligt at nyde byen på denne tid af året!

    SvarSlet
  3. Og jeg er bare misundelig på de der lakrisal'er:-) Gad vide om jeg kan tillade mig at spise dem?

    SvarSlet
  4. Hej Maria,
    glæd dig - det er en fantastisk by. Det er ikke sidste gang manden og jeg er afsted der. I bliver nødt til at prøve restauranten som jeg har linket til. Suverænt! husk at booke bord.

    Hej Guapizimo,
    hi hi...det var perfekt at besøge Paris på denne årstid. Stadig lun men ikke for meget.

    Hej Liselotte,
    Hvorfor skulle du ikke kunne tillade dig at spise dem? :-)de er så gode.

    /Chau

    SvarSlet
  5. Allergi desværre, og nej det kunne jeg ikke. Men jeg overlever nok skuffelsen, jeg er jo voksen;-)

    SvarSlet