søndag den 31. maj 2009

Shopping in Paris




Manden og jeg var også på shoppetur. Vi startede turen med at spise frokost i det danske hus, Le maison Danois. Vi var i mange forskellige steder henne men det der er ihvertfald er værd at nævne er helt klart Avenue Montaigne ved Champs Élysées med de allerstørste navne inden for haute couturen. Vi var i Louis Vuitton butikken, som nærmest er et hus med flere etager. Det der er fantastisk ved dette hus er indretningen, det brede udvalg af tasker, sko, tøj og accessories som man ikke ser andre steder. Men ikke mindst at tingene ligger fremme og man kan føle på hver en vare uden at skulle spørge om lov.
Vi var i Chanel butikken, hvor jeg fik lov til at røre ved den famøse quiltede klassiske taske.
I Diorbutikken, ja, den butik hvor Carrie fra Sex and the City falder så langt som hun er. Her prøvede jeg et par sorte plateaustiletter med 13cm hæl. Fantastiske smukke og manden var også helt enig, men jeg købte dem ikke, fordi jeg synes de var en tand for høje. Vi var i Kenzo butikken hvor manden fik købt en skjorte og slips.
Vi var inde i Jimmi Choo, her fik jeg også prøvet en del stiletter men på erkende at på en forunderligvis så passer hans sko bare ikke til min fod. Vi var forbi Sonia Rykiel, men fandt hurtig vej ud igen, det var alt for damet og ikke som jeg husker Sonia Rykiels design.
Jeg fandt en skotøjsbutik, hvor jeg købte mine ruskindsstøvler med fringe á la dem fra Gucci og nitter og her fandt jeg også en sort ruskindstaske med fringe, som jeg viser senere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar