lørdag den 9. maj 2009

Malmø tur med shopping og hygge i stor stil



Hele familien og min forædre var i Malmø igår på St. Bededag. Vi fik handlet ind alle sammen. Mine forældre gik selv shopamok i de små kinesiske butikker hvor de fik købt masse vare. Min mand og jeg fik også køb en del, deriblandt edamame, noritang, syltet ingefær, wasabi mm. så bagegarummet blev hurtigt fyldt op. Vi fandt butikkerne i Ystadsgatan og det kan godt anbefales. Der ligger et stort marked hvor der bliver solgt masser af grøntsager og frugt.
Vi kørte derefter videre for at få frokost på den den franske bistro/restaurant som er kendt for deres moules frites og løgsuppe. Vi bestilte begge dele, men jeg må indrømme at løgsuppen var skuffende, den var alt for fed og klæbrig af konsistens. Der var gang på restauranten og den var næsten fyldt med spisende gæster, så det var heldigt vi fik et bord uden at have reserveret.
I det hele taget var der gang i Malmø by og der var en del danskere som også havde fået idéen at tage over sundet. Det var også perfekt for vejret var fantastisk og den svenske kurs er lav ift. den danske. Lige ved siden af restauranten ligger der en butik, en punk butik hvor man kan få mange ting. De har tøj, sko, tasker og tilbehør. Der købte jeg 2 nittearmbånd, bootstraps og nitter til diyprojekt.
Jeg var forbi Monki, Weekday. Hos Weekday fandt jeg er par flotte lyse stressed bukser, desværre var der ikke flere tilbage i min str. Jeg var forbi Tjallamalla, men der fandt jeg ikke noget og lige om hjørnet ligger der en 2.hand butik. Den er meget lille og tøjet kommer desværre ikke til sin ret, men jeg fandt en sød blazer med kæmpe revers i farven eggshell. Det er den jeg har på ved broen sammen med mine nittearmbånd. Man kan ane butikken Monki i baggrunden. Vi hygggede os på Espresso Caféerne med te og caffe latte så benene kunne hvile lidt. Vi gik forbi sushi restauranten Hai og besluttede at spise aftensmad der inden vi skulle hjem.
Zara aflagde jeg et visit lige inden vi skulle spise aftensmad og der så jeg den flotte hvide pailletjakke hænge i alle str. og der var mange, så jeg tænkte jeg kunne gå rundt og kigge lidt omkring og vende tilbage senere, men da jeg gik tilbage for at prøve en så var de alle væk! ej hvor har jeg ærgret mig. hhmmm...og hvad kan jeg lære af det!! ÆV!!!
Nå, men vi spiste på Hai som sagt, den store platte og sønnen fik kyllingespyd, som han ikke spiste fordi vi havde gået og snacket os med blandede nødder. Hos Hansa er der en nødde bar på en af etagerne og der fyldte vi 2 poser med blandede nødder og rosiner. Noget med chokolade på og tranebær. Virkeligt lækkert sundt slik. Så sønnen havde vist spist sig mæt i det.
Vi sluttede aftenen af med at spise dessert på baren på hotel Stayatt hvor vi boede sidst. Vi fik 2 forskellige desserter, den ene med rabarber vanille og vanille blåbær dessert.

Det var en super god tur og vi var virkelig heldige med vejret, det kunne ligeså godt af stået ned i stænger som meterologerne havde forudset. Mine forældre nød det meget og det gjorde vi også.

Jeg håber vi snart skal til Malmø igen. Det kan klart anbefales.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar