tirsdag den 12. juli 2011

Hos Masa

Hans lækre hjemmelavede misosuppe, som overgår alle andre miso supper jeg har smagt.

Eggrolls med tang, kylling i tempura dej, fisk i tempura dej. Skål med marineret tofu med hav græs.

Hjemmelavede gyros og syltede agurker.

Tyndskåret svinekød som dyppes i forskellige marinader, jeg har valgt peanut her. Med syltede agurker og revet radise. Hertil kold sake til. Den bedste jeg har smagt indtil dato.

Jeg elsker det japanske køkken og forsøger mig også med sushi. Men det japanske køkken er meget mere end det og det er fantastisk at få lov til at smage de mange andre kulinariske oplevelser. Især når det bliver lavet af en ægte japaner :-) elsker også servicen er blandet med de fineste små motiver. Alt bliver indtaget i et langsommere tempo og det er en fest for smagoplevelserne, fordi der både er surt, sødt, krydret, kold, varmt, sprødt, blødt og vådt. Så man behøver ikke så meget for tungen bliver mættet af de forskellige smags variationer. Vi sluttede af med rabarber crumble med revet marcipan. Ikke japansk inspireret, men det stod konen for. Fantastisk måltid!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar